UKR   ENG
Главная > Новости

Новости


Дизайн-код міст України: 350 років до Лондона

Збереження історичної ідентичності — одне з основних завдань сучасних міст. Міське середовище досить складне за своєю структурою. У ньому багато елементів: будинки, люди, вивіски, вітрини. Коли вони перебивають одне одного, з`являється хаос. У Європі вже давно розробили чіткі і при цьому непомітні для людей правила, які формують комфортне і неагресивне середовище на вулицях. Наприклад, у Лондоні подібні правила діють з 1666 року, коли британська столиця почала відбудовуватися після знаменитої пожежі.

Дизайн-код, окрім одноманітності та гармонії зовнішнього вигляду міста, вирішує також і найважливіше завдання доступності та зручності користування містом і його інфраструктурою. Дизайнерськими засобами можна і спрямувати, і пояснити, і ввічливо попросити. Ще одна з функцій дизайн-коду — зробити простір безпечнішим. А це найкраще досягається хорошим освітленням і зручною інфраструктурою, завдяки якій людям подобається проводити час на вулиці. Так, європейські вуличні кафе в теплу пору року зазвичай просто виставляють столики на площу, як би розчиняючись у житті вулиці, залучаючи відвідувачів і у світлий, і у темний час доби — а значить, створюючи навколо себе безпечніший простір.

Не оминула увагою європейська влада і правила дизайну вивісок та реклами. Так, у історичних центрах європейських і північноамериканських міст вивіски виконано у вигляді окремих букв у стриманій кольоровій гамі та невеликими за розміром, завдяки чому вони мінімально впливають на міське середовище, не порушуючи цілісності сприйняття архітектури. У таких містах-пам`ятниках, як Рим, вивіски на фасадах часто зовсім відсутні, при цьому інформацію про магазини розміщено на вітринах. У Парижі дуже добре розуміють: чим мініатюрніше, акуратніше, делікатніше зроблено і розташовано вивіску або навігацію, тим більшою буде зацікавленість потенційних покупців.

В Україні рух за очищення міського простору від «візуального сміття» тільки зароджується. Як правило, очолюють його небайдужі до долі міст люди — підприємці, девелопери, архітектори, дизайнери, фотографи, просто небайдужі городяни. Підтримати цю творчу хвилю вирішили організатори виставок «Індустрія торгівлі» та «Франчайзинг». На ініціативу оргкомітету відгукнулася Асоціація візуальної індустрії України, в партнерстві з якою буде створено експозицію Shop & Design і організовано заходи ділової програми.

Головним героєм виставок «Індустрія торгівлі 2017» та «Франчайзинг 2017», які пройдуть у Києві
21 — 23 лютого наступного року, оголошено ідеальний екстер`єр магазину, ресторану або кафе, який залучає покупців і органічно вписується у палітру міста. Організатори відриті до співпраці з міською владою, архітекторами, дизайнерами, представниками ЗМІ, власниками магазинів і підприємств громадського харчування усіх форматів і сподіваються, що виставки стануть платформою для дискусій і вироблення основ дизайн-коду для міст України. Усі, хто готовий взяти участь в обговоренні, надсилайте запити на e-mail: klishina@eindex.kiev.ua.

Подробиці про виставки «Індустрія торгівлі 2017» і «Франчайзинг 2017» — на сайтах http://marho.ua і http://franchising.euroindex.ua.

12.12.2016